Tēvs mūsu, māte mūsu,
Visi mazie bērni mūsu;
Lielais Ansis, tas nav mūsu,
Tam pašam siev' un bērni.
2.22. pastāsts
Aizkalnes erji, arieši un sindi
Lai gan katram eiropietim ir zināmi divi savstarpēji saistīti jēdzieni ART (apstrādāt) zemi un MAIZE, tomēr īsta priekšstata par to, kas bija arieši un tā dēvētā ariešu kopiena (parasti saka vienskaitlī), nav vēl arvien, izrunā šo vārdu ar garo ā kā buramvārdu, ko pastiprina dažu zinātnieku izteikumi par ekspansiju “Vecajā Eiropā” (M.Gimbutienes ieviests termins) ar mājlopu bariem, it kā būtu aizmirsuši, ka vārds arieši patiesībā ir sinonīms vārdiem zemkopji, arāji vai irāņu dialektā erji.
Tas ir noticis tāpēc, ka nevienam baltu relikta tautu (latviešu, lietuviešu, īru, serbu, norvēģu, horvātu, islandiešu) vēsturniekam nav bijis drosmes ielūkoties nerakstītajā vēsturē, pārbaudīt senās mutvārdu vēstures stāstu patiesumu no mūsdienu zinātniskās pētniecības savākto faktu viedokļa, nevis pēc gataviem atzinumiem un nepierādāmi nepierādītām hipotēzēm, kuras ir izteikuši daži, tā sauktie vadošie zinātnieki, kas ir tuvi valdošajai elitei un tāpēc baidās pieļaut kādu citu domu, kas neatbilstu šīs elites interesēm.
Eiropas tautu bagātajiem tēvočiem nebija līdz šim vēlēšanas no jauna pētīt iekarotāju interesēs pārtaisītos aizvēstures stāstus, jo viņu cilšu vēsture sākās pēc Kristus nākšanas pasaulē, bet ja to darītu, tad būtu jāstāsta par bijušo Romas impērijas virskungu briesmu darbiem (skat. 3. st), kuru pēcnācēji joprojām ir valdošās šķiras locekļi. Tāpēc viņiem būtu labāk, ja senās baltu ciltis, tostarp ariešus, arvien vēl uzskatītu par barbariem, kādiem, viņuprāt, vajadzētu būt arī šo "barbaru" pēcnācējiem - baltu civilizācijas relikta tautām.
Kuru sadaļu lasīsim ?
4.Hirkānijas valdniece Tamarīda