5. Keramika
Arheologu vērību guva plānie, nogludinātie un labi apdedzinātie māla trauki un to formu daudzveidība: koniski, bikoniski, lodveida, olas veida, stāvu sienu, pudeles veida lielie un mazie podi, krūzes un krūzītes ar un bez osiņām, divām, trim un četrām osiņām, krūkas ar un bez rokturiem, bļodas un bļodiņas, šķīvji, ─ gan apaļa dibena, gan koniska dibena, muciņas un ovāli podi, gan placināta dibena trauki un podi, gan uz kājiņām kā augļu trauki stāvošas vāzes, šķīvji un krūzes, pavisam plakani šķīvji un bļodiņas. Nevienā citā baltu cilšu novadā nav atrasta tik plaša formu daudzveidība.
Trauku rakstu bagātība arī esot bijusi pārsteidzoši plaša un dažāda, spilgta un izteiksmīga, it kā viņi būtu kolekcionējuši ģeometriskos rakstus un simbolus no visas pasaules.
Vecāko gadu gājumu trauki bija rotāti tikai ar iekniebumiem vai apaļu bedrīšu rindām. Tad parādījās ķemmīšu un bedrīšu rotājumi. Ķemmītes tika vilktas gan ar horizontālām, gan vertikālām veldrētām un līkloču līnijām, gan abu šo līniju tīklojumā, tīklojot slīpi rombiņos, jumīšos un saulītēs ar rombiņu kombināciju, gan pa visu trauku, gan joslām kā lentas keramikai, kas bija pazīstama visā Eiropā un Sibīrijā.
Bija ari tā sauktie tīkla trauki, kurus citviet sauca par neīsto tekstila keramiku. Tīklošanai lietoja gan retu zobu, gan biezu zobu kaula ķemmes, gan abu ķemmju rakstu kombinācijas ar plašiem, simetriskiem simboliem. Starp tiem bija trīsstūraini, kvadrātiski, riņķu, apļu un krustu raksti, zobotu malu bedrīšu spiedoga raksti, kurus daži arheologi uzskatīja par iegūtiem ar zivs mugurkaula skriemeli kā Sperringa traukiem. Bija arī Sperringa keramikai līdzīgi rotājumi ar taisnām kociņam vai klūgas gredzenam uztītu aukliņu, sīkas punktveida bedrītes, kas sakārtotas skujiņu vai jumīšu šķērsas un dažādos leņķos krustotās līnijās, kuras no abām pusēm ierāmēja ar klūgu, vēlāk ar auklas iespiedumu līnijām.
Rakstu kombinācijās bija izplatītas vertikālas ķēdītes, kas ievilktas izrāvieniem ar naža galu trīsstūrīšos, aplīšos un rombiņos, kuri atkal aprāmēti ar klūgu vai auklas nospieduma aplīšiem vai līnijām. Šādu simetrisku zīmju kombināciju bagātība bija liela. Plaši bija izplatīti dažāda veida krusti, kas veidoti no minētajiem elementiem, tostarp uguns krusti, X veida krusti, kuru gali bija noliekti gan pa kreisi, gan pa labi, ko uzskata par sakrāliem uguns un mūžīgās kustības, pārdzimšanas simboliem, kādi tika atrasti arī citu baltu cilšu keramikas un rotaslietu ornamentos.